Harvard i el MIT s'apunten al carro de la formació on-line.
La universitat de Harvard i l'Institut
Tecnològic de Massachusets (MIT) van anunciar a principis de maig que en uns
mesos oferiran cursos gratuïts a través d'Internet, mitjançant la
plataforma EdX.
Els dos centres universitaris invertiran 60
milions de dòlars –gairebé 40 milions d'euros– a distribuir el material de les
classes a través de vídeos, exàmens i proves teòriques publicades en Internet.
Els alumnes podran interactuar a l'instant amb els professors i podran
intercanviar informació. «Qualsevol que tingui una connexió a Internet i un
ordinador, en qualsevol part del món, podrà seguir les nostres classes», va
afirmar la presidenta de Harvard, Drew Gilpin. Això sí, els certificats oferts
pel centre en aquesta modalitat no equivaldran als dels alumnes presencials i
que sí van pagar la matrícula.
Es tracta d'un autèntic pas de gegant en quant a la democratització de l'educació. Harvard és la universitat més antiga d'Estats Units i una de les més prestigioses del món, i el MIT és un dels grans centres d'innovació del planeta, que compta amb diversos premis Nobel entre el seu professorat. El projecte estarà operatiu a la tardor de 2012, on començarà a estar operativa la plataforma EdX.
Es tracta d'un autèntic pas de gegant en quant a la democratització de l'educació. Harvard és la universitat més antiga d'Estats Units i una de les més prestigioses del món, i el MIT és un dels grans centres d'innovació del planeta, que compta amb diversos premis Nobel entre el seu professorat. El projecte estarà operatiu a la tardor de 2012, on començarà a estar operativa la plataforma EdX.
Es tota una sorpresa
que aquestes institucions, aparentment encaminades a la fórmula mes tradicional
d’ensenyament, hagin obert la porta a la educació digital, un e-learning
sorprenentment gratuït. Què suposa aquests gir tan important en la seva
estratègia?. Que accepten que existeix qualitat en aquest tipus d'ensenyament,
i el futur d’aquestes institucions educatives es desenvoluparà en aquests camí,
o bé es tracta d’una fórmula de marketing per captar clients finalment presencials.
En qualsevol dels casos, es tracta d’una porta oberta al coneixement de la que
podran beneficiar-se estudiants de tot el món. Com el referent indiscutible que
representen ambdues institucions, sense dubtes es una excel·lent noticia per
tots aquells que entenem la formació continuada com a una necessitat per
adquirir un bon nivell de capacitació acadèmic i professional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario